27 november 2016

Första advent

Och lagom till första advent kom snön tillbaka! Just nu är det ett vitt täcke där ute och snön far åt alla håll. Återkommer med en bild senare!

Jag hade planerat att gå på Sigtuna julmarknad idag, men jag tror nog att jag hoppar över det och stannar inne så länge vi kan. Lite varm choklad med vispgrädde, julmusik och lite mer adventspyssel får det bli i väntan på att L kommer hem från dagens match. I kväll ska vi iväg till hans mormor på middag och sen skynda hem för söndagens obligatoriska sportsändningar från USA - NFL (amerikansk fotboll) som även Melle gillar att titta på till sin fars stora förtjusning... Och så ska julskinkan in i ugnen också det enligt vår traditon. Här hemma hos oss är det nämligen så att Linus sköter skinkan den första advent. När jag bodde hemma var det dagen innan julafton som det skedde och första mackan intogs framför Bingolottos uppesittarkväll.. 

Julstatusen här hemma är att ljuskransarna och den ena julstjärnan är uppe (den sista julstjärnan och adventsstaken har inte kommit ännu, då jag beställde dem under Black friday, återkommer i ett senare inlägg hur de såg ut!), den ena adventsljusstaken är mystiskt försvunnen (tur att jag hade två till) men behöver pimpas med lite mossa och kottar (vilket jag hade tänkt plocka i morgon, vi får se hur det går med snön......) och en del prydnadssaker har fått flytta ner/komma upp ur sina lådor. Sist men inte minst undrar jag vart alla mina juliga kuddfodral är. Jag har hittat några, men alltså EN röd kudde? Det är inte möjligt. Måste finnas fler någonstans. Sen ska jag dessutom ut i förrådet och försöka leta fram julgranen som bör finnas där och beställa nya garderober till hallen så vi kan få undan alla saker. Det finns att göra helt enkelt och allt kommer ta ungefär 50 gånger så lång tid med en liten bebis, allra troligast är att jag hinner fixa en kopp snabbkaffe och slå mig ner i soffan framför en julfilm med bebis på magen. Och förhoppningsvis har jag fått iväg det här inlägget tills dess haha.

Inga kommentarer: