12 oktober 2016

En stor önskan till GB glass

Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att GB även i år släpper min favoritglass alla kategorier - Sandwich Pepparkaka! 
En glass med perfekt pepparkakssmak som kombineras med ljuvlig vaniljglass i perfekt balans. Ren kärlek! Eftersom att glassen har släppts varje år sedan den först kom ut på marknaden, tvivlar jag inte på att den dyker upp även i år. 
Det har ju även släppts en lussesandwich för några år sedan, men jag kan inte alls dra mig till minnes hur den smakade eller om den ens var lyckad? Någon av er som minns? Oavsett skulle jag gärna prova den igen!
 

3 kommentarer:

Linda sa...

Men pepparkakssandwichen finns ju? Jag har sett den i flera butiker som "nyhet".

Ammies Julblogg sa...

Den här har jag missat att smaka på, har inte sett den här hos mig men jag såg på Våran lilla Julvrås Instagram att hon testade på att göra egna :)

Thereses jul sa...

Linda: Har tyvärr inte sett den ännu :( Kikar alltid i varje butik jag går in på och hoppas på att hitta den. Får leta vidare!

Ammie: Åh du måste prova den! Har sett flera prova på att göra den själva också, men tror inte det blir riktigt samma sak med en pepparkaka som den klassiska sandwish-kakan. Ska dock prova på att göra själv i vinter också.