22 september 2013

Aussi xmus

Kommer att sakna att inte ha julbloggen. Tittade igenom den för någon dag sedan och julstämningen infann sig direkt - jag trodde nästan att det skulle vara snö utanför fönstret. Att ha en blogg att kunna titta tillbaka på, att minnas och att inspireras av är ju några av de främsta anledningarna till att man har en blogg. I alla fall är det så för min del! Så det kommer antagligen att dyka upp lite små inlägg här och där när jag har tid. Något som inte kommer att dyka upp klassiska inlägg om julen här i Sverige som ni kanske förstår, inlägg i stil med årets "hemliga" Blossa-glögg, Saturnus delicatobollsglögg eller om att årets skummtomtesnyhet är med smak av knäck. Den informationen hittar ni på alla andra julbloggarna! När det publiceras inlägg här på bloggen under de kommande månaderna kommer det vara australieninspirerat. Och kanske något drömmande inlägg om vinter, snö, lucia och lussebullar!

Samtidigt som det kommer bli urspännande att få uppleva en "ny" julkultur, kommer jag sakna den Svenska julen och dess traditioner så det gör ont. Men, i stället kommer jag ju att få ta del av tomtar på surfbrädor, nya spännande julrecept och annat kul, vilket inte är helt fel det heller. Prion kommer ju som sagt var inte direkt vara att leverera blogginlägg som ni kanske förstår, men jag har ändå förhoppningarna av att kunna dela med mig lite av aussiejulen till er läsare

Just nu är julspellistan på, julteet i koppen och Farmor Gertruds adventskaka står i ugnen. På tisdag är det nämligen en liten hejdå-therese-fest med släkten, givetvis med jultema eftersom det samma dag endast är 3 månader kvar till julafton! Pepparkakor, adventskaka och glögg är givna inslag...

Jag och mitt resesällskap/min familj för det kommande halvåret - Joanna!

5 kommentarer:

Victorias Jul sa...

Spännande att få läsa om den australiensiska julen. Ha en trevlig resa

Amandas jul sa...

Hoppas du får det underbart och att vi får läsa några härliga inlägg därifrån! :)

Maries strålande jul sa...

Önskar dig en riktigt trevlig resa och vad glad jag blir att du kanske kommer att berätta lite om dina julupplevelser i Australien. Kul tema på din avskedsfest!

Johanna sa...

Ha det så bra! Det blir kul att följa en Australiensisk jul =)

LINDA sa...

Hej!

Jag heter Linda Axelsson och är journalist på Östgöta Correspondenten i Linköping. Jag ska göra en serie inför jul och är på jakt efter en julbloggare att porträttera. Personen ska vara aktiv i sitt bloggande och bo i västra Östergötland, det vill säga i området kring Linköping, Motala, Vadstena, Mjölby, Ödeshög. Skulle du känna till någon sådan så får du mer än gärna tipsa mig. Jag har mejladress: linda.h.axelsson@corren.se och mobil: 0708-280 560.
Solsken
//Linda