31 oktober 2015

Efterlysning!!

Vi har enbart två stycken glöggkoppar här hemma, vilket säger sig självt att det inte räcker allt för långt. Jag har kikat runt en del men har tyvärr inte fastnat för någon speciell sort.. Jag funderade på Indiskas chai-glas men det var någonting med dem som jag inte var helt förtjust i när jag såg dem i verkligheten.

Det börjar ju dra ihop sig så nu tar jag hjälp av experterna - ER - och söker alltså efter era bästa tips på fina glöggkoppar! 

Kriterier:
- 6 st i samma design
- Inte vara för små, men inte heller för stora
- Inte allt för crazy design och gärna i rött, vitt, grått eller guld


 Kom precis på att glasen ovan funkar bra att servera glögg i, men det känns lite... tråkigt! Jag vill ha koppar som man tar fram och använder enbart under denna tiden på året. Koppar att skapa minnen och associera till. Jag tror ni förstår vad jag menar :)

3 kommentarer:

Ann1 sa...

Hej, jag har skapat en julgrupp på FB! Alltså inte en sådan med hyacinter, utan en grupp att diskutera julen i, få tips, dela med sig tips, ställa frågor osv. Mest för att jag är så sugen på att prata om jul mest hela tiden;) Det vore kul om du och dina läsare ville vara med! Gruppen heter "Julstämning & Bjällerklang" och är nystartat. Tipsa gärna andra. Juliga hälsningar, Annette.

Tea sa...

Rörstrands vintersaga? :)

Anonym sa...

Hej!

Iittalas Tsaikka glögglas. Tycker de är så jätte fina!

H: Johanna