1 november 2016

1 november

1 november och snö på gång. De har gått ut med klass 2 varningar för stora delar av landet pgr kraftigt snöfall, men här i Sthlms-området får vi regn och eventuellt snö under morgondagen. Behöver jag säga att köerna till att byta däck igår var extremt långa?

Melle skötte sig exemplariskt igår när vi gjorde hörselkontrollen (nu blev det MVG och en kommentar om ev. trånga hörselgångar - precis som hos sin far) och framför allt när mamma ville kika i lite affärer! Det blev inte IKEA, det kändes lite väl mastigt. Men ett besök på Rusta, Babyworld och några till butiker hann vi med. Men, nu till mitt "stora i-landsproblem" - det är för mycket! Hela Rusta var helt fyllt med julsaker och jag går runt där och får helt stopp i huvudet och känner att det bara är too much! Kan inte ens minnas hur granen såg ut förra året/hur jag vill ha den i år/vad vi behöver komplettera, alla tomtar i tusentals former med glitter och allt vad de har på sig i kombinationen med alla ljus och adventsljusstakar överväldigar mig helt och jag orkar knappt se på det. Det är bara för mycket och för tidigt.


Eller?!

Insåg precis att det faktiskt är november och att det inte alls är så tidigt längre. Oktober har bara flugit förbi och även om jag har en riktigt bra orsak till att tiden just flyger förbi, att jag är lite ofokuserad på julen och att jag är lite förvirrad är det ändå lite läskigt..

Butikerna börjar fyllas upp ordentligt och det börjar bli dags för en ordentlig shoppingrunda och se vad som finns. Men innan dess - inventering och planering! Jag måste kolla upp ordentligt vad det är vi behöver hem, OM det ens är någon vi verkligen behöver hem. Jag måste planera och strukturera upp julen lite helt enkelt. Och sen blir det eventuellt ett besök i butikerna. Eller så sitter jag kvar bekvämt hemma i soffan och klickar hem allt i stället.


Hur långt har ni kommit i allt ert julplanerande?

Lite senare postar jag en lista på hur det har gått för mig och hur jag planerar julen 2016.




Inga kommentarer: