1 november 2016

Fick ni besök?

Fick ni besök av några som gick bus eller godis igår? Vi fick två besök, men hade faktiskt inte köpt hem något godis att ge bort. Linus höll hårt i sina älskade vampyrer! Ett par pojkar kom runt 18-18.30 -tiden, vilket var helt okej. Men, klockan 22.30 plingade det på dörren. 

Trött som man är hade jag precis slumrat till i sängen och L satt och kollade på sport bredvid mig. Behöver jag säga att jag FLÖG upp och i princip hoppade upp i hans knä?! Ni vet när man precis håller på och somnar, men ändå inte riktigt har gjort det? Och den förvirringen som kan uppstå när man vaknar ur det tillståndet? Mmm, där befann jag mig. 

Blev så himla rädd och trodde det stod ett gäng med mördarclowner där utanför som skulle försöka bryta sig in till oss. Till saken hör att jag inte är en särskilt rädd eller harig person, men hela denna clownboom som har förföljt oss hela oktober har verkligen satt sig i huvudet på mig och gjort mig helt livrädd. Efter att ha plingat på en gång stod de sedan kvar och efter någon minut knackade de dessutom på. Linus gick för att kolla genom dörrhålet och där utanför stod ett par utklädda tjejer i 12-13 årsåldern. Det tog flera minuter efter att de hade gått innan min puls var normal igen.

Men alltså kom igen! Jag hade ALDRIG fått gå ut så sent och ringa på hos folk för mina föräldrar. Jag hade nog inte ens kommit på tanken själv att gå ut efter klockan 22.00 på kvällen och ringa på hos folk. Inte för att det är sent för tjejernas/min skull, utan snarare av respekt mot mina medmänniskor/grannar. Tur för de där ungarna att Melle inte är särskilt ljudkänslig för om han hade väckts (efter en lång stund av att ligga vaken) hade det inte spelat någon roll om det så hade vart 100 clowner där utanför. Mvh Tigermorsan.


Ännu senare på natten väcktes jag av en helikopter som under 40 minuters tid snurrade runt på låg höjd. landade en stund, for iväg och återkom efter ett par minuter. Vi bor precis vid ett äldreboende, så jag tänkte att det var någonting som hade hänt där, men låg ändå vaken tills det hade tystnat. 

När jag vaknade på morgonen läste vi om ett rån som skett i Rosersberg (en bit bort från oss) och att tjuvarna hade kastat ut fotanglar längs med E4:an och vilket kaos det hade ställt till med. Det visade sig senare att helikoptern jag hade hört precis bredvid oss hade vart en del i insatsen och att polisen hade kollat igenom bilarna på vår parkering samt uppe på vägen utanför oss i jakten på dem.

Det var mina senaste 24 timmar. Nu ska jag bara slappa i soffan, kolla serier, dricka varm choklad och ta hand om Melle. Vår planerade promenad ner till Willys för att hämta ut paket och handla blöjor är inställd. Inte en chans att jag ger mig ut i det här vädret :)


2 kommentarer:

Unknown sa...

Vi fick besök av ett par små vampyrkatter som fick godis. Dottern (16 år) hade Halloweenfirande med sina kompisar här hemma så hela sällskapet rusade till för att se vilka som ringde på :)

Anonym sa...

Men va? Hade aldrig låtit mina ungar gå så sent...