16 november 2016

Dagens fråga: Ljusslingor och julpynt

När november äntligen anländer tycker jag att det är helt okej och fullt rimligt att sätta upp ljusslingorna på huset och i trädgården. De behövs för att liva upp i mörkret därute, speciellt efter att man ställt om klockorna.

I kväll är det äntligen dags att få upp dem. I år dröjde det lite, då jag var tvungen att ta mig till Rusta och köpa till en startdel då vår förra GICK AV pgr av snön förra året. Det snöade alltså så mycket att själva kabeln till uttaget gick av när vi var i Thailand! Nu är en ny fixad och det är dags att få upp slingorna. Jag tror faktiskt vi är först på vår gård i år, men lagom till helgen tror jag det börjar dyka upp.

 På tal om det så har jag i flera bloggar - icke julbloggar - sett att folk redan nu har pyntat såpass mycket att till och med granen är uppe sedan flera veckor tillbaka! Det tycker jag är aaaaaalderles för tidigt. Nog för att det är hur mysigt som helst och att jag älskar julen, men där går verkligen gränsen. Att vinterpynta och börja byta ut de rosa kuddarna i soffan mot lite vintrigare är en helt annan sak.

När sätter ni upp eran utebelysning? Och skulle ni kunna börja pynta och klä granen redan nu? 

1 kommentar:

Mer jul-Lillie sa...

Jag håller med dig. Det är absolut okej att sätta upp ljusslingor i trädgården i november. Sen om man är en vecka tidig med ljusstakarna så är helt okej i min mening också. Däremot så är det lite vääl mycket att sätta upp en gran redan tycker jag. :)