27 oktober 2014

Cloetta juleskum pepparkaka 2014

Bild lånad av Cloetta
Alltså nej... Nej, nej, nej - nej!

Årets smak på skummtomtarna lät ju som rena rama drömmen. Helt perfekt, varför har de inte kommit på den tidigare? Ja, pepparkakstomtar lät bra, men tyvärr bara på pappret. I verkligheten funkade det inte alls.

Direkt när man öppnar påsen möts man av en kryddig doft. Vid första andetaget luktar det ljuvligt och jul, men i nästa känner man den aricifiella, nästan plastiga, doften. Samma sak sker när man sätter tänderna i dem, det går inte att bestämma sig för om det är gott eller inte. Riktiga pepparkakor smakar det inte i alla fall. 

Den här går alltså bort för min del och jag kommer troligtvis inte att köpa de igen. Riktiga skummisar ska det vara och i dem kommer det att frossas i år 2014 också! 


2 kommentarer:

johanna sa...

Nej vad trist! Jag sa precis hur mycket jag längtade efter att smaka dom :( Aja, testa ska jag iallafall.

Victoria sa...

Är tveksam på om jag kommer köpa dom. Brukar sällan köpa godis till jul men hade kanske tänkt testa men nu tror jag inte jag gör det.