12 november 2011

Kiviks glögg 2011


I paketet gömde sig fyra stycken flaskor med glögg i spännande smaker från Kivik!

Tranbärsglögg med ingefära
Hallonglögg med kardemumma
Äppelglögg med kanel & vanilj
Äppelglögg med apelsin & saffran

Det låter verkligen annorlunda, men jag tror att det kan bli riktigt gott. Äppelglöggen med apelsin och saffran samt tranbärsglöggen med ingefära är jag riktigt nyfiken på. Är egentligen inte så förtjust i hallon, men jag tror att hallonglöggen faktiskt kan vara god om det inte smakar för tillgjort och för sött. Dessa fyra kommer absolut att hänga med till glöggpartyt med vännerna. Tror att det kommer passa in perfekt där! 




Nu blir det en tripp till IKEA, lite senare ska jag försöka ta mig ut på en träningsrunda och sen blir det plugg, plugg, plugg. Med pepparkakor och ädelost, mums!

3 kommentarer:

ELIN - JULBLOGGEN sa...

åh vad kul!! jag har inte kunnat hämta upp mitt paket än men det väntar på mig på posten.. Ska bli skoj att testa! är supernyfiken på smakerna jag också!

Emelies Christmas sa...

Jag har också fått ett paket med glögg :)

Lina sa...

Visst är smakerna spännande?!
Jag köpte alla förutom äppleglöggen man köper på systemet förra helgen och har tänkt ha en glöggprovarkväll tillsammans med årepraliner lagom till advent! Då kan närmaste släkten både testa dina glöggsorter samt juliga smaker på praliner :)