30 november 2011

Onsdag 30 november - soon to be december

Sista november kära läsare. Sista november... December i morgon! Är ni klara med alla förberedelser? Är julstjärnorna och adventsstakarna uppsatta, chokladkalendrarna och paketkalendrarna redo?

Idag beger jag mig iväg till huvudstaden för ett studiebesök hos en advokatbyrå och julklappsshopping. Det kanske hinns med ett besök vid NK och gamla stans julmarknad också! Är det någon som har vart där av er läsare ännu? Kameran ska givetvis med och bilder utlovas!

Julklapparna, eller snarare idéerna till julklappar, börjar långsamt att ta form i mina tankar. Några är redan inköpta, andra bestämda sedan länge och vissa grubblar jag fortfarande på. Vad vill en pojke på 11 år ha? Eller vad köper man till en dam i sina bästa år (+65 -70) som inte önskar sig någonting? Dessutom behöver jag inhandla en (eller flera) present(er) till årets glöggmysparty med vännerna samt komma på det bästa att bjuda sina fina vänner på. Kanske någon av era tips passar?

2 kommentarer:

Victorias Jul sa...

Kalendrar är klara, ljusstakar och stjärnor framtagna och julgardiner sitter på plats. Så jag är redo för december.

Julklappstips till 65+: kräm (för ansikte,händer,fötter osv), almanacka, tvål & schampo,bilder på barnbarn (om du har tillgång till det & hon har barnbarn vill säga), en tekopp och lite te, en middag kanske ?

Hoppas du kommer på nåt.

Alexandras jul sa...

Hej!

Precis som dina frågor om vad man ska köpa till en kille i den åldern eller till äldre som redan har allt så vill jag ge dig mina tips. Hade otroligt svårt att komma på något.

Till en kille, 13 år, tänkte jag läääängr och väl på vad man kan ge honom. Svårt som bara den till killar i åldern 10-17 tycker jag. Det jag köpte var iaf ett presentkort i en spelaffär, game heter den här. Denna killen gillar tc-spel/dator-spel, dså han fick ett bidrag så kan ha köpa det han vill...kom verkligen inte på något "roligare", men jag tror han blir glad! sedan till äldre, min sambos mor och farföräldrar scrappade jag söta lådor. Däri skall jag löägga hembakade skorpor, julgodis och ett te. det tror jag blir bra. En annan jul köpte jag glögg och tillbehör och slog in fint. Ätbart går alltid hem. de har ju som du skrev allting, och bakat etc går alltid hem.