20 december 2010

Gästblogg: Emelie!

 När jag fick frågan av Therese om jag ville gästblogga så var min första tanke:
Ja! Då kan jag passa på att skriva massa skit om saker som Therese gillar, som inte jag gör. Men tro det eller ej, mitt samvete tog emot. Eftersom hon är så snäll och frågar om JAG vill skriva ett inlägg i hennes blogg kan ju inte ens jag vara så elak att jag total-dissar henne. Nej men allvarligt så är det ju nu bevisat att Therese har bra smak. Jaha hur då tänker ni. Jo, att hon väljer mig som hennes gästbloggerska!

Nu ska det handla om julen. December, den månad man trånar efter från i januari och den längtan som sedan bara växer sig starkare. Tanken av de snöklädda taken, lukten av julgranen och synen av de lysande stjärnorna och ljusstakarna i fönstren väcker en varm känsla inom mig.
Men när man går och längtar efter någonting så jävla länge så måste ju allt bli perfekt. Så jag tänkte dela med mig av mina julfavoritips som alla borde ta del av:
·         
Lars Vegas Trio. Alltså jag lovar det finns inget bättre än Lars Vegas julskiva! Och nu har de släppt en till! Jippie! Jag har aldrig hört någon säga att de tycker illa om trion. Så ge dem en chans. Det kanske krävs en lyssning innan de fastnar, men när de väl gör det så är du fast. FÖR ALLTID!
·        
Äppelmos på julskinka. Alla som jag säger till att det inte finns någonting godare än äppelmos på julskinka tycker jag är dum i huvudet. Och om ni också tycker att det låter helt jävla galet, så har ni inte testat det. Så gör er själva en tjänst i jul, testa! Du kommer garanterat inte ångra dig.
·        
Halmpynt i granen piggar upp det hela!
Och om du är som jag och alltid har drömt om en Astrid Lindgren jul så gör halmpyntet att du kommer ett steg närmare.
·        
Pynta tidigt! Vad är det för vits med att pynta dagen före? Efter julafton är ju det roliga slut. Varför då ha kvar alla tomtar? Själv tar jag fram allt utom julgranen första advent. Då byggs spänningen och stämningen upp i tid.

Det var mina allra viktigaste jultips, utan dem blir det ingen jul. Om ni vill veta mer om mig eller vad jag tycker om idol, Sveriges politik eller vad jag rekommenderar för filmer så titta gärna in på http://movielove.blogg.se. Alla är varmt välkomna!

Så puss och kram, julgran! (Okej, de rimmade inte så bra, men ni fattar grejen?)
// Emelie 


3 kommentarer:

M I K A E L A sa...

sv: tack så mycket!

Emelie sa...

Shit att gästblogga på Theresejul är maffigt! Grymt nöjd och stolt!

Anonym sa...

LarS Vegas!?!?!? Behövdes verkligen det där extra s:et!?! Vilken förolämpning mot oss Vegas- bor!