7 december 2010

Test igen!

Hur ser din/dina adventsljusstakar ut i år?
Samma som alltid - en med några tomtar som står och håller i varandra och ljusen. Samt en nykomling i metall, fylld av mossa!

Byter du till julgardiner?

I köket ja. Eller mamma fixar det, medan jag står och kommenterar ;)

När tar ni in granen?
Tidigare år har vi tagit fram den dagen innan julafton, men då hinner man ju inte riktigt njuta av julstämningen innan den ska ut igen. Så i år kommer den in någon gång kring helgen före julafton.

Riktig gran eller plast?
Riktig gran luktar så mycket godare och är faktiskt finare än en plastgran. Men oj så bekvämt det är med en plastgran - den barrar ju inte!

Vilket är ditt favoritjulgodis?
Skumtomtar. Och snöbollar. Och knäck. Och rischoklad, Aladinasken - all choklad över huvud taget! Jag kan nog inte välja en favorit. Det enda jag egentligen inte tycker om är ischoklad. Usch...

Vilken är din favoritjulkaka?
Jitterbuggarna! Och mormors drömmar! Mums

Vad gillar du bäst på julbordet?
Den gravade laxen, mormorsbrödet och julskinkan.

Vilken är din favoritjulskiva?
Min egen ihopmixade julskiva såklart! Sen gillar jag alltid att lyssna på min mormors körs julskiva.

Vilken är din favoritjullåt?
Oj... Kan inte välja. Kolla in min Julmusik-kategori här på bloggen så hittar du några favoriter.


Vilken är din favoritsnutt i Kalle Anka på julafton?

Tomteverkstaden och Askungen

Inga kommentarer: