21 december 2010

Pepparkaksrullar/dammsugare/korvar

För någon dag sedan så var vi och handlade. Helt plötsligt så såg jag, i ett litet hörn, de små eftertraktade brunvita godbitarna som jag så länge suktat efter! Behöver jag säga att de hamnade i vår shoppingvagn?


Så när vi kom hem - mamma, syster och jag - så hade vi givetvis provsmakning.
Såhär gick det:

Lukt 4 av 5 - den luktade gott men inte så juligt
Smak 4 av 5 - mäktig och god. Som det ska vara
Utseende 5 av 5 - den ser riktigt god ut! Och förpackningen ser julig och fin ut
Julkänsla 4 av 5
Slutbetyg 4 av 5

Mamma "Mmmm... God och mäktig. Julig!"
Elin "God! Stark pepparkakssmak. Lite för mycket marsipansmak!" (eh huh? Hon är lite kräsen. Marsipansmak? Pfff... Kolla hur hon äter sina mackor!Fast det kanske är okej. Hon är ju bara 15 år...)



2 kommentarer:

Elin sa...

Jag gillade faktiskt inte kanterna på det brödet (inget konstigt med de´ eller?).

Thereses jul sa...

Nej då inte alls pluttis.