3 december 2010

Test!

Pepparkakor - Lussebullar
(Svårt val, men i slutändan blir det ändå pepparkakor)
Skumtomtar - Knäck
(Det går inte att välja!! Är helt galen i båda sorterna!)
Ischoklad - Marsipan 
 (Har aldrig tyckt om ischoklad, marsipan däremot...)
Köttbullar - Prinskorv
(Tycker inte om någon av dem. Är dessutom vegetarian, så det blir inget sånt för mig)
Julkorv - Julskinka 
 (Måste säga julskinka. Trots min vegetarism.)
Gravad lax - Sill
(Enkelt! Den och skinkan var i princip de enda köttet jag åt på hela julbordet!)
Revbenspjäll - Janssons frestelse
(Även om det inte är så himla juligt så måste jag ta revbensspjäll)
Paradis - Alladin
(1. Paradis är för mesar. 2. Alladin ÄR jul. 3. Jag älskar chokladen som alla andra hatar = mer choklad till mig!)
Rullsylta - Pastej
(Varken eller)
Glögg - Julmust 
 (Svårt val... Men julmust är lite godare än glöggen)
Rödbetssallad - Dopp i grytan
(Nej och nej. Mina vänner brukar kalla mig kräsen. Är jag det?)
Ris á la Malta - Risgrynsgröt 
 (Risgrynsgröt såklart!)
Äppelmos - Senap 
 (Älskar äppelmos, men till julen vill jag hellre ha senap)
Hemma - Borta 
 (Jag gillar båda två, men vårt hus är så litet så jag väljer nog borta så att hela släkten får plats)
Utomlands - Sverige 
 (En paradisstrand på julafton? Aldrig i livet! Året har 365 dagar - varför resa bort just över jul? Den bästa tiden och dagen av alla??)
Ge - Få 
 (Tycker det är kul att få presenter, men det är nästan roligare att ge bort uppskattade presenter till andra)
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
(Inget snack om saken)
Chokladkalender - Paketkalender 
 (Chokladkalendern med äcklig choklad som man ändå inte kan låta bli att älska. Eller att få små roliga paket på morgonen varje dag fram till jul? Jag kan omöjligt välja!)
Arne Weise - Ernst Kirchteiger
(Ernst såklart!)

Jag utmanar alla med en blogg att göra listan. En speciell utmaning skickas till Bella och Emelie!


1 kommentar:

Bellizimo sa...

Så klart! jag antar utmaningen!