1 oktober 2012

Härliga oktober och bullbak

God morgon och trevlig första oktober! 

Tänk vad tiden går snabbt... Känns både som om det var igår och som om det var flera månader sedan jag kom hem från Alanya och september började. Nu ser vi framåt i alla fall för i och med att oktober börjar, så kommer både jag och många andra julbloggar där ute på "webben" att börja blogga mer aktivt. Det är ju faktiskt inte långt kvar till december alls. På två ynka små månader ska en hel del med saker hinnas med och det kommer bara att dyka upp mer juliga saker och tecken på att den bästa tiden är nu och framför oss!

Ute är det höstigt och härinne är det mysigt. Höstspellistan står på och jag står i köket sedan två timmar tillbaka och bakar bullar för glatta livet. I morgon ska jag nämligen ut i skogen med ett gäng busfrön och då måste man ju givetvis ha någonting med sig att bjuda på. Ostmackor, termosar, regnkläder, trädklättring och kottkastning står på schemat så vi behöver ordentligt med energi! På torsdag är det dessutom kanelbullens dag, så jag laddar upp rejält och slår två flugor i en smäll genom att baka redan idag.


Nu ska bullarna in i ugnen - vi hörs!

4 kommentarer:

Carolina - CHOKLADBANAN "Ditt webbskafferi" sa...

Trevlig första oktober på dig med! :)

Är så himla glad över att jag snubblade in på din blogg! Jag älskar allt som har med jul att göra och älskar själv att blogga om just julbak, godis, julbord, pyssel, etc. :D

Så jag kommer definitivt att fortsätta titta in hit och räkna ner dagarna till jul ;)
Kram

Em sa...

Höstspellista blev jag lite nyfiken på! inte har du lust att dela den med oss?

Ninni sa...

Åh va gott med kanelbullar!
Blir så glad nu när många julbloggar uppdaterar oftare och oftare, har inte själv en julblogg men älskar verkligen att läsa era bloggar. Det får mig att se fram emot julen ännu mer!

Maries strålande jul sa...

Ja, tänk bara två månader kvar till första december med julkalender och adventsmys. Härligt!