10 oktober 2011

Hösttips

Oj, vad många det är som tittat in under den senaste tiden. Vad kul, hoppas ni stannar också! :)

Ute faller regnet, himlen är grå och löven ligger i drivor på marken. Då är det en perfekt ursäkt att sitta inne, dricka en kopp te och läsa tidningar och böcker, gärna till tonerna av riktigt bra musik. En kanske lite otippad favorit såhär i höstrusket (och i väntan inför att spela julmusik!) för min del är Bo Kaspers orkester och då särskilt deras samlingsplatta som syns på bilden nedanför.
Det var en god vän som introducerade mig för dem i somras och sen dess har jag vart fast. Det är kanske inte riktigt den musiken jag brukar lyssna på, men den är enkel, kravlös och framför allt bra.

4 kommentarer:

Alexandras jul sa...

låter som en mysig måndag! jag är ledig denna veckan så jag ska också ta och mysa till det idag. inga krav=)

Madeleine sa...

Ville bara säga att jag älskar din blogg. Jag är lika förtjust i julen som du :) I år lämnar jag dock traditionerna lite då jag och min sambo åker till New York över julen men det kommer nog bli toppen det med :)

Thereses jul sa...

Åh tack så mycket! Hoppas på att få höra om hur du firar det där borta och se en massa bilder. Tack igen!

Madeleine sa...

Det ska jag se till att du får se och veta, min blogg kommer förhoppningsvis uppdateras flitigt där :)