10 oktober 2011

Marknad på Vaksala torg

Idag var det den årliga höstmarknaden på Vaksala torg i Uppsala så jag och mamma tog en liten runda där efter skolan och jobbet idag. Mysigt, kallt och mycket folk sammanfatta det väl! Det blev några köp också, bland annat det numera obligatoriska inköpet av muffinsformar och munkar!

Här ser ni muffinsformarna med en massa söta granar på. Pepparkaksmuffins med granfrosting kommer de att fyllas med! I förgrunden så är det färsk finsk saltlakris till vänster (helt gudomligt!) och havtornssylt till höger.

Kunde inte låta bli att köpa lite fina julkort också. När de kostar en krona styck kan man bara inte säga nej!

Marknaden är även öppen i morgon, tisdag, för den som vill besöka den. Jag ska ta mig dit en gång till då med siktet inställt på en liten fin sak jag såg idag...

5 kommentarer:

Lisas Vinterland sa...

Lät som en mysig dag! =)

My sa...

Mysigaste bloggen!

Lina sa...

Jag vet, 1 kr är ett pris som man inte kan motstå direkt - och julkort kan man aldrig få för många!
Ajdå, men jag tycker inte om muffins utan hade tänkt ha någon saffransbulle-aktig sak i eller julgodis så jag får hoppas det blir fint :)

När var du där idag då? Jag drev runt där mellan 11-12 :)

TinaGustafsson.com sa...

Det är så mysigt med marknader!

Thereses jul sa...

Lisa: Ja, eftermiddagen/kvällen i all fall! :)
Anonym: Oj tackar tackar!
Lina: Det kommer nog bli jättefint mot det röda. Såg du att de hade matchande servetter? ;) Det blev ingenting på tisdagen för mig, kände att jag inte hade riktigt tid.
Tina: Ja, verkligen! Höstmarknad, julmarknad, Mickelsmäss... Det är så kul att gå och titta runt på allt och alla männskor och hantverk!