17 november 2012

2 sorters tryfflar och julens senaste favorit

Idag när jag var och jobbade åkte vi in till Uppsala för lite shopping och lunch (inte via mitt bokaffärsjobb alltså ;) ) Där hittade jag antagligen julens finaste topp! Den passar perfekt till kommande glöggpartyn, julbord och även till julafton. Den är enkel, men i kombination till ett par svarta byxor, ett par klackar och lite snygga accessoarer kommer den helt klart att användas flitigt till diverse festligheter. Och med en snygg kofta över, kommer den även att passa perfekt till vardagens alla bestyr. En ny solklar favorit helt enkelt!

Du hittar den på Bikbok för 249 kronor.
Just nu har jag precis satt mig ner för att pusta ut en liten stund efter att ha rört ihop två stycken olika tryffelsmetar. En med smak av saffran och en med glögg (smaklökarna slog dubbelvolter och jublade av lycka när de provsmakades!). Nu står de inne i kylen för att svalna av och stelna, innan de ska rullas till små fina bollar. Ser verkligen fram emot att få smaka på slutresultatet!

Ni får se och läsa om hur det blev lite senare. Givetvis bjussar jag på recepten då också!

3 kommentarer:

Kamilla sa...

Åååh spännande med glöggtryffel! Jag gillar (älskar) tryffel, så jag ser fram emot recept :D

Mina katter är skogkatter, min lilla smalis (den sköldpaddsfärgade) har vunnit priser när vi varit på utställning :D Rödtottan har fått vara hemma, dels är hon lite räddare och är inte riktigt bra typad för en norsk skogkatt -trots att dom är syskon...

Kamilla sa...

Glömde ju säga att toppen var ju urläcker! Blir till att besöka bikbok då :)

Victorias Jul sa...

Vilken fin top den kommer passa perfekt till jul