27 november 2012

Candelight Carol

Är inne i en liten julbloggssvacka just nu. Tror att det beror på den envisa förkylningen som har förföljt mig de senaste veckorna och vägrar släppa taget. Orkar liksom inte ta tag i att skriva och fixa ihop alla inlägg jag har planerat eller allt de pyssel jag vill göra.

Just nu sitter jag och lyssnar på SR´s bjällerklang som startade för någon dag sedan (bjällrorna mellan låtarna får en verkligen att inse att det faktiskt är jul snart!), pysslar ihop papperssnöflingor och funderar på vad kvällens middag ska bestå av. Eftersom att dagens lunch blev pepparkakor mer ingefärsmarmelad (så gott!), är det ju inte mer än rätt att avrunda med lite risgrynsgröt...


1 - 2 - 34

1 kommentar:

Patrik sa...

Hej!

Jag ”gissar” att du gillar julen... :) … så jag tänkte bara informera om att det i år finns en julkalender producerad oberoende av SVT.

Jag har varit med och gjort den, och kalendern kommer du hitta på www.24dagar.se.

Om du tycker det verkar intressant så får du gärna tipsa dina läsare, andra julälskare i din närhet, barn, föräldrar... Ja, alla som kan tänkas vara intresserade. :)

Hoppas du tycker det verkar intressant. Ha det fint! :)