15 november 2012

Novembernatt

Böcker. Ända sedan jag var liten har jag älskad dem. Att för ett tag få besöka ett annat liv, en annan värld bortom min egen. När jag var yngre kom jag alltid ut med minst 10 böcker från biblioteket, var jag en av dem som hade lånat mest i samhällets bibliotek, jag smög iväg till (det minimala) skolbiblioteket istället för att jobba på lektionerna och fick skäll när jag låg under täcket med lampan tänd och läste för att jag inte kunde somna om jag inte fick reda på hur berättelsen skulle sluta...

Igår (14 november) var första dagen på mitt nya jobb, ett jobb som man helt utan att överdriva skulle kunna säga är det perfekta för mig och som jag verkligen, verkligen velat ha. Nämligen i en bokaffär! Timmarna flög förbi och jag stormtrivdes.

I butiken fanns det utöver alla böcker, kalendrar, pennor och annat kontorsmaterial, lite julsaker också. Bland annat massor av fina band, julböcker (spanade in Ernst i ett hörn!) och inslagningspapper, men framför allt helt underbara "gamla" julkalendrar. De var så fina att jag nästan tappade andan när jag först såg dem! Måste försöka komma ihåg och fota dem i morgon... När jag jobbar. På mitt nya jobb. I bokhandeln.  
Sa jag att jag var glad?!



6 kommentarer:

Emma sa...

Hehe förstår det! Vore rätt ballt att jobba i en bokaffär! :D

Amandas jul sa...

Grattis! Vad kul :)

Elin sa...

Va roligt för dig! GRATTIS :D

Victorias Jul sa...

Grattis till jobbet. Vad kul att få ett jobba man verkligen trivs med och tycker om

Johanna sa...

Jag var också en av dem som lånade (lånar) stora travar på biblioteket, läser fortfarande väldigt mycket och känner igen mig i det du skriver. Och jag vill ha ditt jobb!!!

Thereses jul sa...

Tack hörrni! Trivs verkligen hur bra som helst :)