4 november 2012

Hyacinter till folket!

Har länge gått och tänkt på att ett ljus med doften av hyacinter måste vara det ultimate thereses-jul-ljuset. Hyacinten är min favoritjulblomma och den hör lika mycket julen till som Kalles på julafton. Bara lukten av den gör mig helt rofylld och får mig att tänka på julen när jag var liten. Och när jag var inne på Lagerhaus hittade jag det äntligen - ett hyacintdoftljus!

Jag har inte tänt det ännu, men förhoppningsvis luktar det lika gott och lika mycket som nu när det ligger i asken. Tyvärr är det gjort av paraffin, men jag kunde inte låta bli...




4 kommentarer:

Helly sa...

Hyacinter är enormt viktigt för mig, håller med dig helt och fullt. Å, hoppas det där ljuset fungerar och inte är för parfymigt.

Sv: du måste testa kastanjer, det är ett sånt mysigt "snacks" Och för allt i världen; glöm inte smöret!!

Axelina sa...

Åh TACK för tipset! Nej en jul utan hyacinter är som en vinter utan jul - helt fel! Jag och mamma brukar överbelamra huset med hyacinter, dock har jag en bror som fått för sig att de luktar "förkylt barn", så alla uppskattar inte doften, haha!

Du måste uppdatera mig sen om ljuset luktar som det ska!

Victorias Jul sa...

Jag håller med dig, det blir ingen jul utan hyacinter. Synd bara att alla doftljus jag hittat är paraffin ljus

skapa och inreda sa...

Jag älskar hyacinter!
Börjar redan i slutet av oktober med att köpa in flera stycken vita som jag sedan njuter av någon vecka sen köper jag nya fram till jul.
Annika