16 november 2012

Fredagsnjutning

Ena halvan av "mitt" fönster.
Nu är det äntligen fredag hörrni! Dags att slänga upp fötterna på soffbordet, ta fram fredagsgottet, högen med olästa tidningar och böcker, starta upp fredagslistan på spotify och n-j-u-t-a!

Jag trodde aldrig att det skulle kunna vara så roligt att jobba... Idag har jag förutom det vanliga - lämnat böcker, stått i kassan, hjälpt kunder, slagit in presenter, plockat bland böckerna - fått arrangera ett eget skyltfönster! Efter att ha plockat och dammat ut det gamla, så började jag flytta in det nya. Det blev en skön mix av mat och bak-böcker, några nykomlingar och en hel del jul - såklart! Några små tomtar fick också vara med på ett hörn. Och Ernst såklart!! (Jag fick förresten hans nya tidning idag. Är det någon av er som har hunnit läsa den ännu?!) Det var väldigt roligt att få bestämma allt helt själv och extra kul att se när folk stod och spanade in i fönstret. Några av de böckerna jag hade valt ut sålde vi dessutom idag. Kul!





1 kommentar:

Melody and M.E sa...

Så roligt jobb du har! Trodde inte Ernst tidningen skulle komma ut förrän nästa vecka!
Du kan väl tala om ifall den är värd att köpa!
Ha en riktigt skön kväll!
Melody med matte