9 november 2012

Bokglädje

Böcker, böcker, böcker... Någonting av det bästa som finns! Hur glad blir man då inte när man får en postavi från Semic och Bonnierförlagen? Då vet man att det vankas böcker och en liten härlig stund när paketet packas upp! Inte blev jag direkt besviken heller när jag såg innehållet: "Lättlagad julmat och julgodis" av Maud Onnermark, "Julgodis för små och stora sockerbagare" av Johanna Westman, "Pernillas jul" Pernilla Wahlgren och "Julstämning 2012 - Sveriges äldsta jultidning"!

Massor med härlig läsning och goda recept att prova. Lägg till alla andra julrecept som man vill prova på och alla gamla klassiker som bara måste bakas och vi kommer att ha julgodis, mat och bröd fram till midsommar... Inte mig emot i och för sig. Jag tror nog inte heller att familj och vänner kommer klaga över allt det goda. Tur att man har två familjer och ett mat/fikaälskande kompisgäng att sprida ut all bak och matglädje på!

Recensioner på böckerna kommer att dyka upp snarast!

2 kommentarer:

Fridolin sa...

Jag älskar också julböcker men bakar i ärlighetens namn inte så mycket från dem...

Dig läser jag desto mer, se hit:
http://fridolinsjul.blogspot.se/2012/11/jag-tackar-som-odmjukast.html

Emelies Christmas sa...

Så härligt :)