1 november 2012

London

Jag har under de senaste veckorna fått nyhetsbrev med uppdateringar om Hyde Parks Winter wonderland. Varje gång jag ser att ett nytt mail har trillat in får jag ett så enormt sug efter London! Det var så mysigt och fint, men inte så juligt dock, när mamma och jag var där i december förra året. Om det inte hade vart för alla juldekorationer så hade jag trott att det var oktober. Det blåste höststormar och på träden satt löven fortfarande kvar.
Hotellutsikten!

Första skymten av vackra Big ben! Det kändes som om jag var i en film...
Mäktigt! En upplyst St:Paul's cathedral i mörkret.
Liberty.

Jag minns första gången jag fick syn på Big ben i verkligheten, alla de små mysiga, mörka pubarna med underbara och roliga namn, de där lagom goda, små fyllda julpajerna som man fick överallt, vårt lilla hotellrum, Harrods, att gå runt i timmar och bara SE, KÄNNA och ANDAS allting, alla fina hus, julmusiken, alla trevliga människor, atmosfären... Att gå in på ett mysigt café och beställa in en stor kaffe, njuta av att faktiskt vara där, höra alla olika dialekter och språk omkring sig, sitta på en buss i rusningstrafik och frysa halvt ihjäl för att bussens värme har gått sönder, alla fina varuhusen - Selfridges, Liberty, Fortnum & Mason, alla mörka bokaffärer och att njuta av bara få umgås med mamma!

6 kommentarer:

Amandas jul sa...

Åh, vad härligt det ser ut! Jättefina bilder :)

Emelies Christmas sa...

Åhh så underbara bilder! :)

Helly sa...

men guuu så skoj, ser nu att du oxå lagt upp bilder från London. Att vi lyckades göra det samma dag är ju magiskt. Jag ska dit nästa fredag och hoppas verkligen på massa julstämning.

Sanna Christmas sa...

Det är ju bara SÅ snyggt!

Thereses jul sa...

Tack tack! Bilderna gör tyvärr inte upplevelsen rättvisa. Det måste helt enkelt upplevas på plats! :)

Tomtenissan sa...

Härligt!! Vill oxå åka dit innan jul.